Saturday, September 25, 2010

M.A.K.A.N

Boleh buat org lapar kalau brcerita tntg mkn....huuu...aku rse brsyukur coz dpt mkn tiap2 ari. Paling koman mkn megi pon xkisahla. Jnji dpt alas perut. he3.. Nk tau 1 citer? kengkawan aku kt cni suke bebenor le bg aku mkn. Asal msg msuk kt inbox msti ajk mkn. Rezki jgn ditolak.. musuh jgn dicari..tol x??

Nilah fiil kengkwn aku. Dorg ni suke msk, aku lak tlg mkn..hee..yg pling best bile brkumpul rmai2, mcm2 citer kuar. Lepak plak kt apartmen dorg..Apalagi!! dh mcm smbutn hari raya. Mcm2 mknn ade. best wooo.......

Sblum ni apartmen aku kt blok C. So agak jauh r ngn apartmn yg lain2. Bdk2 umah aku pn rmai dr fkulti kejuruteraan. Bgus gak kn. Tp ade yg xbest, ade sorg senior yg anti ngn aku. Pe problem ngn die pn aku xtau la weh... Aku idop xngaco org.. Alih2 dpt notis dr senior tu suh alih kotak2 aku kt ruang tamu. Lau x die nk tlg kmskn. Ayat dlm notis tu pn leh wat ati mendidih.. Tapi aku?? Hahah...gelak bsr aku wktu tu. Kotak aku tu dh elok susun kt tepi. Xkaco org pn, tp die plak saket jiwe nengok kotak2 aku. So, mls nk pnjg citer, lps solat subuh trus aku alih kotak2 kt stor yg dh pnuh. Aku rse xgune gak alihkn kotak tu, bkn dpt ltk dlm stor umah tu, ltk kt luar gak. Aku dh xkisah dh..lau nk bg notis kedua sepnjg kertas majung pn aku xheran.

Part pling lawak..senior tu kecik je.had bahu aku je. Tp brani kuarkn notis, dah tu nk bersemuka lau aku xpuas ati ngn die. Paling aku pelik, bile aku ade kt umah tkut plak die nk kuar dr bilik. Pandang aku pn mcm takut2. Hahahhhaa.... Takut kerana salah,brani kerana benar. Aku ok jer...kan3!! Yang pnting aku dh cube sdaya upaya nk rptkn jurang antara kitorg, aku senyum bile brtembung ngn die.. tegur die nk ajk sembang. Tp die wat dono jek.. salah aku ke??aku yg sombong ke??aku yg xhormat org ke?? terpulang la kt die....

2 hari yg lps aku dh pindah apartmen. Tukar kt blok B, wohoooo....tenang rse. Dkt ngn kwn2 yg sekepala. Xde r aku stress dok pikir nape la ade yg xpuas ati kt aku. Nk wat asgmn pn sng lg2 nk final ni..xyah cari dorg jauh2. Aku pn hrp gak senior aku tu sng ati bile aku xde. lalalalaaaa~~

Yee...kerana mkn pn leh jd sbb utk brgaduh sesama sndiri. Bile dh kuar dwet kongsi brg msk. Trlebih or terkurang msk msti leh jd punca pergaduhan. Adoila... kusut pale. So ikutla petua aku..mkn biskut ngn teh o panas pun sodap. Harap2 kwn2 aku yg de prblm dgn brg msk pandai2 la korg settle mslh.. Lau aku, mkn jela. Lau arini abis, sok beli lain. Xkisahla spe yg kuar dwet. jnji ikhlas n xmengungkit.. wassalam...

No comments:

Post a Comment