Saturday, September 11, 2010

RAYA AIDILFITRI TANPA KELUARGA DISISI

Salam aidilfitri utk semua...1st of all,saya nk mlahirkn rse sayu lbih2 lg bila tiba hari raya..almaklum xpnh rya sorg2..huhuhuuu...smbil bersedih~~~(-__-)..skg ni saya kat dlm bilik..tp bkn kt bilik saya coz bilik saya harap je tinggi tp xpat wireless..wuu.sedih smpai menitis air mata.sedih kan??hmmm...hrp ade yg simpati.
Nak tau tak..pagi rye saya kt cni tak seindah kt semenanjung..ops lupe bg tau lokasi,skg ni saya kt srwk..lbih spesifik kt unimas..nk spesifik lg kt kolej bunga raya.Situasi saya skg,sdg menaip ruangan blog ni dgn sepenuh perasaan,sambil berlinangan airmata dan ditemani lagu hari raya-(dari jauh kupohonkan ampun maaf by sudirman).Rindunya kat keluarga tersayang tak terungkap dengan kata-kata.Kebiasaannya pagi raya camni ibu lah org pling awal bangun.Sambil jerit2 kt anak 5 org ni trmasuk abah suh siap2 mndi.Lps mandi yg lain2 msti cari saya.Sbb ape ye??sbb saya incharge bhgian bju.So,semua baju raya akan siap digosok sblum pagi raya,n saya akan letak bju raya mereka ikut suke je.Bukan ape,sbb xde tmpt nk sangkut.hehee..yang paling biasa terjadi bile tertukar bju kurung..hahahahaaaa...nk boria punye pasal.kalut betulla!!!tu yg saya akan cakap bile saya kne bising.ala..kesilapan teknikal sket je pun.hehee
Adik bradik yg lain pula dgn keje masing2,antaranya isi kueh dlm bekas,kms rumah,buat air,panaskan lauk & mcm2 lagilah...masing2 buat sibuk..hu3..But the best part is,lps solat raya..sume ahli keluarga berkumpul..bermaaf-maafan...xkire tua muda.sayu je...Tapi tahun ni,saya xdpt rse kebahagiaan pagi raya,xdpt brkumpul dgn yang lain..Bila tiba giliran saya,.saya akan salam tangan,cium tangan ibu & abah,cium pipi mereka...indahnya..Doa saya dipagi raya,semoga Allah limpahkan rahmat buat kami sekeluarga dan semoga kami dpt berkumpul semula di pagi hari raya tahun depan.Semoga doa saya dimakbulkan..Amin...
Kesedihan kt sini lebih terasa bila pagi raya takbir tak bergema..cubelah korang bayangkan,trus hilang mood raya saya tau tak!!...hmmm...teringat kata2 sorang kawan baik saya.." ko ni memang hati bangkai kan...raya xnk blik kpg"..hmmm...bila berfikir secara logik,saya bkn bangkai..tp hati saya,mungkin!huhuu..Saya xsalahkan kwn saya bila dia cakap mcm tu..mne de org tak nak blik raya kan??tapi saya ada sebab sndiri..terpulang dgn pendapat masing2..
Tapi..saya dpt rasakan ramai org yg tertunggu2 kehadiran saya..ternanti2kn saya...merindui saya..hehee...lebih2 lagi keluaga saya..I LOVE THEM SO MUCH!!MMUUAAHHH!!!ibu..abah,pipi rindu kalian semua~~...Ade lg perkara yang selama ni saya xperasan,tp hari ni saya perasan...tau ape die????seseorg yg saya cuba jauhi,cuba membenci dan membuat pelbagai muslihat untuk membenci dan menyakiti hati dia tapi akhirnya,saya akur..dia yang banyak menemani saya spnjg saya kesunyian walaupn kami jauh & brbls msg je di pagi raya.sangat SWEET kan???
SWEET???ouhh....teringat pula pd anak buah saya yg baru lahir...diberi nama NUR AUNI AZ-ZAHRAH BT AHMAD AZIZI..waktu baby ni dlm perut,saya ada temankan kak.ida saya yg sarat mengandung 6 bulan ni.mak aihh...kuat mkn akak sy mse mengandungkan si kecil ni..nk tgok??


pic tgh senyum waktu tidooo...krohh..krohh auni ek..he3



ala comey anak buah mak lang ni...

No comments:

Post a Comment