Monday, September 13, 2010

P.U.Y.O...

Teringat mse aku prktkl kt selayang dulu. Hari2 ulang-alik dr slangor ke kl, dr umah akak aku ke tmpt kj.. Waseyhhh...aku rse sgt hebat!!! Ye r..cbe bygkn, nk gi tmpt kj pn mau mkn 2 jam woo... siap tido2 dlm bas, tersesat nek bas, kene kjr anjing lg..yg pling best aku dpt kwn baru. Aku rse org2 KL ni ramah tamah, ade je nk tegur2 aku (lbih-lbih lg salesman jual broadband)Hahahaaaa... Smpai akak aku ckp, kamu kalo xsmpai umah sblum kul 8 mlm, tu mknanya ade problem la tu. K.ida dh tau dh..xyah ckp msti hari2 ade je yg jadi kt kamu..huhuu....

Tapi bkn psl ni yg nk jd isu. Yang aku nk jdikn topik ialah PUYO. Bunyi mcm ikan kan..mirip2 NEMO.hak3..PUYo ni sbnanye kakak abg ipar aku punye anak. haa..phm x??kirenye anak buah abg ipar aku la.. orang panggil PUYA, tp ntah cmne aku trslh dngar..aku pggil budak ni si PUYO.heheee... Patutla..

Bila aku pggil:"puyo..puyo..meh cni jap kt maklang.." yg aku pelik, si puya ni dtg kt aku mcm btul je nme die aku sebut. Padahal nme die puya. Adoyaiii... Ibu ngn ayah die elok je senyum,xde sorg yg betulkn kesilapan aku ni. Huhuuu...

1 prkara yg aku perasan bila aku panggil PUYO, die dtg dkt aku smbil senyum2 pastu dh dkt trus die jerit " Mak lang burokkk!!!"...Pergghhh...dpt pangkat buruk kt aku. Pastu die cabut lari, bertuah punye budak.. Tp bile aku pggil die PUYA, baik plak die lyn aku.. p/s:Haishhh.. bdk2 pn ade perasaan mrh bile kite silap sebut name die..ish3.. 1 pengajaran bermakna buat aku..




Tp aku suka ngn PUYA ni..manje,comel & bijak..geram tgok.. paling xtahan die ni suke naik eskeletor(tgga brgerak), suka nek tren.. tp 1 part pling lawak. Die gayat nek lif,takut giler die. Sape yg dok sblah die mmg die pgg kuat2..Hahahaa...

No comments:

Post a Comment